tisdag 23 juni 2009

Hästarna har ett helvete när solen gassar!

Hej!

Idag var det riktigt varmt när solen stekte som värst. Jag åkte ändå ett ärende i värmen. På vägen körde jag förbi ”hästgård” efter ”hästgård” med fullt av hästar i hagarna. Dom försökte frenetsikt att söka skugga i värmen. Men i stort sett fanns det inte en enda skuggig plats i de hagar jag körde förbi. Alla hästarna, och det var faktiskt väldigt många, var instängda i varma helveten.

När det gäller behandlingen av t ex hundar, katter och grisar, då kan det debatteras vilt om djurplågeri av olika slag i medierna. Men jag har inte sett någon som protesterar mot den här typen av hästplågeri. Trots att det förekommer överallt mitt framför näsan på oss.

Eftersom jag har svårt att vara i solen en längre tid själv så lider jag verkligen med de stackars djuren. Ibland tycks de till och med sakna vatten i hagarna. Det är rent ut sagt för jävligt!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar