torsdag 28 maj 2009

Svensk "demokratisk" censur

Jag hörde häromdagen i radion att Sverige var först i världen med filmcensur. Detta med censur tycks hålla i sig fortfarande. Jag kom att tänka på detta när jag läste denna Tödde och Mödde:


 
Ämne: tödde o mödde

Integrationsdebatt – så funkar det!

Via Integrationsbloggen hittar jag fram till ett guldkorn i Expressen från häromdagen. Vi kan kalla det en heltäckande guide till vad integrationsdebatt är för något....  

– Ja hörde på Debatt i tossdas, Mödde. Dom debattera la invandrarfrågan.
– De gjorde dom inte, Tödde.
– Va debattera dom då, Mödde?
– Dom debattera varför man inte får debattera invandrarfrågan, Tödde.
– Men de har dom la debatterat förr, Mödde?
– Precis, Tödde. De e en ständigt pågående debatt om debatten som inte får föras. Den debatteras i Feskekörka, den debatteras vid Köpparmärra, När jag var på Ullevi …
– Jag förstår, Mödde. Men e de inte bättre å debattera invandrarfrågan än å debattera varför man inte får debattera den.
– De e bara rasister som debatterar invandrarfrågan, Tödde. Dom som debatterar varför man inte kan debattera invandrarfrågan utan att bli kallade rasister e inte rasister.
– Va e dom då, Mödde?
– Dom e la debattörer, Tödde. 

 
Sanna Rayman 2009-05-26 18:46 | Permalänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar