onsdag 20 mars 2013

Ordmotord är tillbaka efter några års "time out".

 Bloggaren Bertelsköld ville vara anonym, men orkade inte fortsätta med bloggen och därför har den stått stilla några år. Jag, Lars Berglund, hjälpte Bertelsköld med sakliga uppgifter och skrev även under eget namn på bloggen. Nu har jag tagit över bloggen i mitt namn.

Kort presentation av mig själv:

Jag är docent i konstvetenskap, särskilt östasiatisk vid Lunds Universitet. Sedan flera år tillbaka pensionär, men skriver då och då konstartiklar för svenska och utländska specialtidskrifter såsom nu senast i Arts of Asia-s (Hongkong) mars-april nummer 2013. Jag har tidigare varit intendent på Östasiatiska Museet i Stockholm och har undervisat i, och gjort många utställningar om, utomeuropeisk konst vid olika museer och universitet.

 Men på Ordmotord kommer jag framför allt att skriva om aktuella politiska problem som Sverige brottas med just nu. Ty, jag har alltmer förstått att det är viktigast för mig under rådande omständigheter att hålla ett vakande öga på vad politiker och massmedia sysslar med i vår ny sköna värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar